Flying mountains Oy - We Make You Fly
Yhden tiskin palveluperiaate
säästää sinun resurssejasi
Myyntimateriaalit - tuote / palvelumuotoilu kuntoon
Onnistunut myynti - asiakaskontaktointi - tarvitsee aina toimivat myyntimateriaalit ja luonnollisesti sen tärkeimmäin - ASIAKASLÄHTÖISEN TUOTTEEN tai PALVELUN.
#1
Asiakaslähtöiset tuotteet ja palvelut
Tämä on osa jokaisen onnistuneen yritystarinan. Se on voinut tapahtua suunnitellusti tai luontaisen prosessin seurauksena.
Onnistunut asiakaslähtöisyys kysyy asiakkailtaan mitä he tarvitsevat, perehtyy asiakkaan toimintaan ja ratkaisee jonkun ongelman uudella tavalla tai parantaa olemassa olevaa prosessia olennaisesti.
#2
Yrityksen sisäiset ja ulkoiset prosessit
Yrityksen prosessien tulee tulee tavoiteltavaa kasvu. Tulee olla valmis toimintatapojen muutoksiin ja uudelleen ajatteluun, tavalla mikä tukee asiakasprosessi.
Oman toiminnan tarkastelu asiakkaan näkökulmasta varmistaa sinun yrityksesi menestyksen. Tätä ei voi kopioida, se on sisäinen tila.
#3
Arvolupaus
Mikä on se arvolupaus, joka sysää potentiaalisen asiakkaan tekemään ostopäätöksen.
Tämän näkökulman yhdistää myyntikeskeisyyden ja asiakaslähtöisyyden.
Tämä on se, mitä me teemme.
Myynnille suunta - eli kenelle ja miten viestitään asiakkaille
Kaikkea onnistunut myyntiä yhdistää myynnin aktiivisuus. "Myy - myy - myy" ... taktiikalla saadaa varmasti tuloksia, mutta tuloksia voidaan merkittävästi paraantaa suhteessa työaikaan MYYNNIN SUUNTAAMISELLA
#1
Ajoita oikein niin onnistut varmemmin
Toimialakohtainen kalenterikierto rytmittää vuoden kulkua. Jokainen hetki ei ole paras uusasiakshankintaan tai lisämyyntiin.
Ulkopuolisen neuvottelu- ja tapaamispalvelun käyttöllä voidaan ajoittaa lisäpanostukset niihin ajankohtiin, kuin se on työntilaajalle järkevintä ja kustannustehokkainta.
#2
Kohdennuksella ja räätalöinnillä sinut huomataan
Älä "spämmää" vaan viesti henkilökohtaisesti. Massaviesti harvemmin tuottaa sille asetetuja toiveita. Se saattaa jopa haitata yrityksesi toimintaan.
Onnistuneella viestin kohdennuksella ja sen henkilökohtaisuudella erotut eduksesi ja herättät mielenkiintoa sekä luottamusta.
#3
Nykyaikaise työkalut
Netin singnaalit, toimiva CRM -järjestelmä ja analyysityökalut auttavat myyntiä.
Oikean datan hankinnalla ja käytöllä olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Tätä me teemme ja osaamme.
Kommunikointi potentiaalisten asikkaiden kanssa
Yksittäisen asiakkuuden vuositason arvo määrittä pitkälle ne panostukset, jotka voidaan käyttää asiakassuhteen alkamiseksi. Tämä määrittää seuraavien askelien vahnvuuden.
#1
Ensikontakti:
puhelin, sähköposti, kirjeposti
Tee ensi yhteydenotto henkilökohtaisella otteella ja tarinnallista viestisi. Lyhyelläkin tarinalla - kuten yhteyden otto syy - jäät toisen mieleen.
Asiakkaan luottamus ja mielenkiinto herätetään ensikontaktissa. Tämä avaa tai sulkee seuraavat askeleet: tarkempi esittely, kasvotusten tapahtuvan palaverin, ykköstyön, kumppanuuden.
#2
Referenssi luo luottamusta - 80/20 suhdeluku
Yrityksen edustajan / myyjän sanoista uskotaan 20%. Toisen yrityksen lausumasta uskotaan 80%. Ero on niin merkittävä, että se voi määrätä koko yrityksen suunnan.
Pienimmillään referenssien käyttö on yhteistyökumppanien logot nettisivuilla ja parhaimmillaan video tai kohdennettu saate teksti.
#3
Etsi kumppanuutta älä kauppaa
Karrikoitua mutta todellista. Pelkkänä myynnin kohteena oleminen ei innosta.
Kumpanuus on rakentavampaa. Se vaatii enemmän, mutta myös tuottaa enemmän.
Myy - mutta myy paremmin
Välittömät tulokset ja asiakasraja-pinnan kasvu
Jokainen odottaa välittömiä tuloksia, varsinkin jos puhutaan myynnistä. Onko se realistista? Jos ammattimyyjä pyydetään apuun vasta kun yrityksen tilanne on eskaloitunut, ollaan yleensä jo pahasti myöhässä.
#1
Intervalli juoksu vs. pitkän matkan juoksu
Jos myynti on reagointia alhaiseen kassavirtaan, ollan myöhässä. Myynti edellyttää monivaiheista askellusta.
Myyjä ei ole "ihmemies".
Edellisen kuvauksen mukaisesti, onnistunutta myyntiä edeltää paljon perustyötä. Siihen tulee varautua ajallisesti ja resusseilta. Ammattimaisessa myynnissä ei ole pikavoittoja.
#2
Välittömät tulokset - pitkän aikavälin tulokset
Ammattitaitoinen myynti ja markkinointi ponnistelut tuottavat aina tulosta. Välittömien tulosten ja pitkän aikavälintulosten suhdetta korreloi kaupan arvo.
Myyntiprosessin kestoon vaikuttaa moni muukin tekijä: mm. tuotteen/palvelun uutuus ja kuinka lähellä se on asiakas yrityksen ydinliike toimintaa.
#3
Oikeat tavoitteet
Kontaktoinnilla saadan myyntiputkeen potentiaalia, joka realisoituu ennustettavasti.
Markkinatuntemus ja tuleva liikevaihto on tulevaisuudessa ennustettava, ei arvausta.
Tunne asiakas = onnistu
-
Aloituskustannus €50/h tai sopimuksen mukaine kokonaispaketti
Myynnin valmistelevat kulut, kuten mahdolliset graafiset työt, myyntimateriaalien muokkaus, video materiaalit ja vastaavat työt, jotka sovitaan asiakkaan kanssa erikseen kohdekohtaisesti.Valitaan ja rajataan lähestyttävät yritkset toimeksiantajan kanssa.
-
Myynti- ja neuvottelupalvelu tuntiveloituksella alk. €50/h
Myynti- ja neuvottelu palvelu suoritetaan kokonaisuudessan tuntiveloitus pohjaisesti. Toimeksianto voi olla pidempi tai lyhyempi, asiakkaan toiveiden mukaisesti. Työsuoritetaan aina CRM -järjestelmän kautta, joko asiakkaan olemassa järjestelmän kautta tai Flying mountains Oy:n tuottamalla ratkaisulla (HubSpot). Asiakas voi realiaikaisesti seurata kontaktoinni, asiakasrekisterin ja myynnin kehitystä. Ainoastaan CRM -järjestelmän kautta peilattivassa olevat työt veloitetaan. Kaikesta suoritettavasta työstä jää 'jälki' CRM -järjestelmään. Palvelu soveltuu hyvin myös yhteistyöverkoston rakentamiseen tai kasvattamiseen niin yrityksille kuin yhteisöille.
-
Myynti- ja neuvvottelupalvelu tuntiveloitus ja boonus mallilla alk. €35/h + boonus
Myynti- ja neuvottelupalvelu suoritetaan kvarttaali rytmissä, joista ensimmäinen kvarttaali toimii koeaikana. Ennen työn aloitusta asiakkaan kanssa sovitaan kvarttaali tavoitteet: kontaktoitavien yritysten vienti CRM -järjestelmään - kontaktointi - asiakasrajapinnan kasvu - asiakkaiden tarpeiden kartoittaminen - tapaamisten buukkaus - myyntineuvotteluihin osallistuminen - kaupat. Näihin alueisiin sovitaan tavoitteet, joiden perusteella toimeksianto jatkuu kvarttali kerrallaan.